fredag 22 januari 2010

Pimp My snowracer 2010 "deluxe red"

[2010117]
Fick tillbaka min gamla snowracer från en kompis som lånat den, rött chassie och blå ratt & sits, hur tuff som helst när jag hade den på 90-talet, men min lilla tjej var inte riktigt nöjd.

Storkillen har en mycket coolare snowracer, o hennes gamla pulka var också bra mycket snyggare. Så snowracern fick vila i garaget... men då fick jag en idé...


Kollade källaren o hittade den absolut sista långhåriga röda säms-pälsen som existerar..



-Röda sämsar hade det svårt i naturen så dom utrotades av människan på 50-talet. Till höger här syns den sista levande röda sämsen, han dog i fångenskap av en överdos tippex.



Fram med limpistol, kniv o måtta ut sitsen, ratten var blå så den fick också kläs om + ett jedimärke för att inte få den för gullig..












Men nåt saknas, den är mjuk o gullig, men inte belyst...






















Ett samtal till min förra arbetsgivare, i vips hade jag ett varuprov på en röd ledslinga..















Friskt kopplat, snygga lödningar och vattentäta genomföringar, min el-tele lärare hade varit stolt.
Resultatet: En nöjd lilltjej som gosar med sin snowracer, o alla andra barn är avundsjuka..

1 kommentar:

  1. men herrejössen sicken racer!!! såklart hon är nöjd kickan! Bra där skägget!

    SvaraRadera