torsdag 21 januari 2010

Pimp my pulka 2008

[2008-12-11]


En tråkig vinterdag 2008 så fick Stella (1,5 år gammal då) nog av den
tråkiga, men funktionella pulka som hon fått.

Hennes ögon sa: -Jag vill ha nåt tuffare, nåt som ingen annan unge har.

Som den förstående förälder jag är så inventerade jag snabbt "bra att ha" prylarna i verkstan o skred till verket.


Hittade ett ark röd vinylfilm = Eldflames!!

En svart pälsfäll från något långhåring djur, tror det är en säms.. (Sämsar är utrotade nu).

Några blå LED spoollampor + en vit.

9V batteri, brytare och en låda.
Plockade fram min limpistol, lödkolv o skred till verket..


Först eldflames, hittade nån mall på nätet som jag klippte efter, fett coolt... Dom två blå dioderna monterades så dom lyser över eldflameserna ( nytt ord? ) i ett spöklikt sken..









Belysning fram ordnades med en vit diod och massa smältlim,

-infällt ska det va..





Sämspälsen skars till och limmades över den något tråkiga plastsitsen, varm o mysig, men mest ascool.

- Det är ju trots all en säms..




Slutresultat: en subtil pulka som smälter in i omgivningen -not...

Den är föresten till salu nu.. 2010 är Stellas nya vrålåk färdigt.. Lägg ett bud eller kom med nåt kul i byte... kan skänka den om jag får en kul o bra motivering, viktigast är att den får ett bra hem..
Lägg ditt bud/ motivering i kommentarer här under.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar